fredag 17. november 2017

Refleksjoner.






Refleksjoner.
Moder Jord, og tiden.
Evigheten.
Jeg,
er dagens,
timer,
og sekunder.
Jeg er øyeblikket,
nuet,
alle, dine stunder.
Jeg er solen,
over åsen,
magi fra månen
hele
natten,
Jeg er regnet,
på din rute,
passer
dyrene,
der ute.
Jeg er hav,
i storm,
og stille.
vindens,
lune bris.
sommernattens
midnattssol,
Jeg er stor,
og klok,
og vis.
Vi er alt,
du har,
og eier
Moder jord,
er stedet ditt.
Syng for meg,
og vær tilstede
tiden seiler,
i sin skute.
Jeg,
er alle,
fjellets topper,
elv,
og foss,
og
bekkens brus.
Jeg er,
store
runde kloden,
snø og regn,
og skogens,
sus,
Vind i seil,
og,
stille hav.
Jeg er alt,
du lever av.
Jeg er den,
som ser,
på vinger
sommerfugler
på din hånd.
Vi er med deg,
hele tiden.
i din sjel,
og kropp,
og ånd.
Jeg er,
trærnes,
vakre krone,
Vi er alt,
i denne
dagen,
rose,lilje,
anemone.
Jeg er,
hele
himmelhvelvet,
Regnbuen,
så vakker.
Jeg er her,
for alle dere,
alle dyr
og mye
mere.
Jeg er
vinter,
kald, og fin,
jeg,
er våren,
lun og mild.
sommerdagen,
lang, er jeg,
høstens,
gylne slør,
er meg.
Tiden,
kommer,
den.
meg hjelper.
Slik,
så skapes,
all slags liv.
Fra det vesle,
lille barnet,
til det minste
vakre siv.
Du, og jeg
er alt,
Universet,
har fortalt.
Evigheten, er vårt alt.
Anita K.J.
7/11 2017

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar