onsdag 6. november 2013

Omsøm, og gjenbruk


Så flott det er med alle disse gamle klærne som det er mulig å endre, til noe helt nytt.

Dette har jeg stor sans for.

Har et ganske stort lager av ting og tang. Mye har ligget i mange år. Sydde mye fra 86 og hele tiden mens barna var så. Mer eller mindre borte fra symaskinen fra ca 99. men nå har jeg startet opp igjen.

http://www.kk.no/902227/slik-lager-du-drommeplaggene

Legger inn mer her senere.

Siden sist har jeg sydd flere par grytelapper, bordskånere for varme fat mm, vanter av filt, flere puter og nåleputer.
Alt, bortsett fra vantene er gjenbruk.

Har forskjellig liggende, som kan bli helt greie ting.

Som gamle julegardiner, jeg ikke bruker lenger. De ble til grytekluter.
Mormors gamle gardiner, ble puter, og grytelapper, kombinert med annet stoff og strikk.



Gamle ullgensere, har blitt myke gode puter.

Rester av stoff, som jeg sydde barneputer av ca 1990, har blitt en ny barnepute. Jungelmotiv, kombinert med hvitt stoff. Applikert noe på det hvite, og laget en ny vri.
Skrevet på med tekstilpenner, og vips er det en grei gave.

En flott kosepute, med to lommer, og en hempe til å henge den lille kosebamsen i.





 
 
Gamle ting, har fått nytt liv.
Gammelt teppe har blitt ny pute.
 
 
Pute med stjernesting, funnet på loppebutikken for kr 20. Ikke montert. Nå er det en ferdig pute.
 
Nostalgi over dette.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar