søndag 3. november 2013

Litt mote, noen minner og gjenbruk.


Dette med mote var en stor interesse i ung alder.
Det er fortsatt kjekt å følge med, men andre og viktigere ting har kommet inn i livet mitt.

Her er kåpemoter.

http://www.kk.no/921966/hostkaapen-her-maa-du-gaa-ned-en-storrelse

http://www.kk.no/923945/du-maa-ikke-kjope-ny-kaape

 
Øya vår.


 
 
 
 



Man endres med årene.
Nå er det, å kunne skape noe, tingen. Skape noe, av noe som har vært brukt før, eller noe, man kjøpte billig på et salg, en gang.

Jeg har faktisk gamle kåper, og kofter, jeg er veldig glad i.

 
Dette er mønsteret Bøvertun, fra Sandnes Garn, fra 70 tallet.


Gjenbruk er for noen, en fantastisk gave. Meg inkludert.
Noe andre har brukt, og vært glad kan skapes om til nye ting.
Et plagg jeg selv var lei av, kan på nytt, få skinne.

Jeg sydde mye fra 80 tallet, da jeg kjøpte min nye og veldig dyre Husqvarna. Betalte 8000 for den da.
Den røk dessverre i 2010, og har vært et stort savn.

Men nå i høst, kjente jeg bare, at tiden var inne for en ny.

En Singer Brilliance til under 3000 kroner. Den er ikke det samme som min forrige, men venner meg nok til den, etter hvert.
Til nå har jeg da sydd en del.



På min gamle maskin, sydde jeg blant annet 3 dåpskjoler, mye klær til barna, til meg selv, og noen skjorter til min mann.

Den første dåpskjolen, var til mitt, eldste barn, født i 1988.

Sydde gardiner, puter og et hus til barna. Det kunne henges over bordet. Mange leketimer hadde de inne i dette. Skal finne det fram, og ta bilde av det.

Det var et syn, da de skulle be mamma'n og pappa'n på besøk. Lange føtter stakk ut, men for en glede.

Barne og voksenglede.





 
Dette var litt.
Legger til flere bilder etter hvert.
 
 
Mine tre gull.
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar