lørdag 8. juni 2013

På plass igjen.


                    Hei alle der ute, kjente og ukjente.

Har vært fraværende en stund.
Konfirmasjon hos niese i Danmark,  Legoland og Ribe på nytt. Flotte steder.
Reise til Alicante, Spania,
Bilder kommer etter hvert.

17 mai på Sola og Stavanger, og noen dager på Karmøy.

Så videre over Haukeli til Oslo, med alt flott der er å se. Først konsert med Johs Groban 27 mai. 
Så Akerhus Slott, gjensyn med byen jeg bodde i  gjennom mange år på slutten av 70, og begynnelsen av 80 tallet.

Passet lille Serine noen dager, og fulgt henne til og fra Den Franske Skolen. Kjent varmen i Sofienbergparken, god pizza på Olav Ryes plass, flotte gamle hus på Rodeløkka.

Flotte steder dukker opp om man bare har tid til å se seg om.

Høy flott musikk fra Sofienbergparken fredag og lørdag. Nesten som jeg ønsket å danse.
Valse bortover, en flat tango, eller bare rett og slett riste løs.

Herlig med sommer, varme og inntrykk som gleder.
Glade mennesker, god mat og drikke.

Et enormt regnvær i Botanisk Hage, den dagen kumlokkene danset nede i byen.
Mange kontraster.
Vakre blomster, smilende barn, bier som summer, og som vi bør ta vare på.

Da er det jeg tenker, at om vi alle planter blomster som biene liker, da er vi med på å bevare denne arten.

Sommerfuglbusken trekker sommerfugler.

Flotte Bonsaitrær. Ei stor svovelkjuke. Lukten av nystekte vafler i regnværet.
Kan det bli bedre?

Mimreturer, og fine opplevelser på nytt. Trikk og buss, og fly.
Alt må til.

Har i mai fått med meg Vigelandsparken. Et flott sted jeg også besøkte for mange år siden.



Beundringsverdig det Gustav Vigeland har gjort.

Aker Brygge og Tjuvholmen pulserer i varmen.
Deilig softis man bare nyter, på en spesiell måte i varmen.
Solhunrige lattermilde mennesker, i alle aldre.
Flotte mennesker, fra mange verdenshjørner.
Olivia tettpakket av sultne og tørste mennesker. En glede å skue alle disse.

Har også hatt en tur til Spania og Alicante. Vært innom Altea og Guadalest på nytt. Flotte steder.
Mye fint å se og oppleve.

                                    Fra Vigelandsparken.

Kaller dette bildet brødre, og relaterer det til mine to gutter.


Til min datter.


2 kommentarer:

  1. Så hyggelig å ha deg tilbake. Lenge siden jeg har sett innlegg hos deg.
    Ja er det ikke hyggelig å vandre rundt på gamle stier og steder. Jeg fikk virkelig lyst til å dra tilbake til Rodeløkka og beskue vårt gamle hus som vi bodde i, der trivdes jeg så godt.
    Gleder meg til å se mer av dine opplevelser.
    Ha en fortsatt fin helg!
    Ingun

    SvarSlett
  2. Hei igjen til deg.

    Ja opplevelsene og inntrykkene kan være mange. Mye flott å se.
    Så er det dette med å komme tilbake på noen gamle tomter.
    Ellers så oppsøker jeg jo alltid gamle hus, om det finnes. Får en egen ro der.

    En riktig god helg til deg også.

    Anita Karin.

    SvarSlett