torsdag 29. august 2013

Jeg vandrer så gjerne.

  1. Et selvskrevet  lite dikt.
    Henter mye av min rekreasjon, og glede i naturen.
    Den er fantastisk på alle vis.
    Den som har tid får oppleve mangt.

    Eg går.

    Eg går på lette bein.
    høgt til fjells.
    Sekken er med,
    svart kjele,

    og nistemat.
    Eg snik meg førbi,
    furu og gran,
    med ei spann, i mi hand.
    Ser doggdråper i gras,
    og kjuke på tre.
    Sprett bortom ein stein,
    der, fann eg bekken så rein.
    Litt vann må til,
    på kaffelars.
    Ved vatnet eg fann,
    ei tue så god,
    kvile meg litt.
    Videre vandre, om litt,
    der freden,
    og landet er mitt.
    Rødt i spann,
    og ei rot, eg fann.


    AKJ 2O13









    Fotografering er en stor hobby. En glede jeg har hatt i mange år. Naturbilder og gamle hus, og miljøer, er det som ligger mitt hjerte nærmest.

    Opplevelsene av å vandre rundt omkring, har gitt meg så mange gleder, og gode stunder.



1 kommentar:

  1. Beautiful work. I will look forward to the images you capture this fall.

    SvarSlett