onsdag 14. august 2013

Sensommer


Sensommer, og den sommeren som man igjen trodde man skulle få tid til alt.
Mye er gjort, mye har jeg sett, og mange steder har jeg vært.
Norge er så vakkert.
Alle nye stder gir meg stor glede og undring.
Kulturminner finner jeg overalt. Glad som jeg er i kultur og historie, så er det noe alle steder.
Jeg har fartet noe siden sist. Sitter i skrivende stund på Karmøy. Har vært i Rosendal med seilbåten Enra.
En kjempefin tur, der vi opplevde fine ting.
Der også uværet viste seg fra en litt guffen side.
Den 3 august blåste det plutselig opp til full storm. Fortøyningsfeste på Fjordhotellets gjestebrygge ga etter, og båten hadde bare et feste bak. Stormen tok et karftig tak, men heldigvis fikk vi startet raskt opp og kom oss ut på dypere vann, og mot svære bølger.

Det kunne endt med havari i strandkanten. Tre båter ville da endt der.
Været var så dårlig at flere måtte gå ut fra kai.

En ikke artig opplevelse.
Men til gjengjeld fikk jeg se Baroniet Rosendal, Vangsago og en flott natur.
Vi kom inn til Rosendal kvelden den 1 august. Tok i mot Sjøkurs og Sommeråpent den 2 i et nydelig vær.
Varmt fint vær denne dagen.

Litt fiske har det blitt, og noe bærplukking.
Familiemiddager, og sommerkos.

Her kommer et lite knippe bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar