mandag 21. januar 2013

Fra øya mi

Hjemme på Veneset.


                                             17 mai 2009


                                         Gammelstua mi.

                  Her bodde Klara og Albert, før meg og barna.
                          Albert døde i 1968, og Klara i 1977.
                                      Vi flyttet inn i 1999.
                              I mellomtiden sto huset tomt.



                                                Lovund



                                       Havets evige bølger.
                                Her er jeg på tur til Hestvika.


                     Skodda kommer sigende en sommerdag.



                                                              Albertnaustet.
                                      Dette er borte i dag,
                        men eier tomten til dette, og har planer.



                            Albert, med lille meg på fanget.
                                         Bilde tatt i,1958.



Meg i 2011.
                                        




2 kommentarer:

  1. Virkelig vakre bilder du har fra Lovund og huset. Det er så rart jeg har bare vært der en gang. Det var i 1962, da var jeg 7år gammel. Men jeg husker huset, Klara og den bratte trappa opp til 2. etg.
    Merkelig at man kan huske slikt!
    I innlegget under skriver du om læreren din fra Træna. Bestemor vokste opp på Træna.
    Ha det fint jeg skal på lang-oval helg til Island, gleder meg!
    Klem fra ingun

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er rart hva man husker, om man er liten. jeg var fem år i 1962.
      Smiler når jeg leser det du skriver om den bratte trappa.
      Den har jeg fortsatt. Jeg vil prøve å bevare mest mulig av det som har vært.
      Huset har både gitt meg hodebry, den gangen jeg startet restaureringen, men bare gleder senere.
      Dette huset betyr så mye for meg.

      Skal lese mer om slekten din på bloggen.
      Ser du skriver at din bestemor vokste opp på Træna.
      Ønsker deg en kjemefin tur til Island.
      Ta gode varme klær med. :-)
      Klem fra Anita Karin.

      Slett